8. Sınıf Türkçe Fiilimsiler Testi 1

8. Sınıf Türkçe Fiilimsiler Testi 1

Soru 1
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde fiilimsi vardır?
A
Koşa koşa buraya geldik.
B
Hep macera kitapları okurum.
C
Onu orada bekleyecek miydin?
D
Ali'nin sesi güzeldir.
Soru 2
Aşağıdaki cümlelerden hangisinde isim - fiil kullanılmıştır?
A
Kardeşim yarın sabah sınava girecek.
B
O, kitabını aldı ve sınıftan çıktı.
C
Bir an evvel sokağa çıkmak istiyor.
D
Dertlerini arkadaşına anlatmaya can anlatıyordu.
Soru 3
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde fiilimsi vardır?
A
Otogarda onu çok bekledik.
B
Yazar, o şiiriyle tanınmış.
C
Bugün öğleden sonra gelecek arkadaşımı epeydir görmemiştim.
D
Bahçedeki ağaçların yaprakları sararmış.
Soru 4
Ben gelmedim dava için, benim işim sevi için
Dostun evi gönüllerdir, gönüller yapmaya geldim.
Yukarıdaki şiirde kaç tane fiilimsi vardır?
A
3
B
4
C
1
D
2
Soru 5
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde neden - sonuç ilişkisi vardır?
A
Param yetişmediği için istediklerimin bir çoğunu alamadım.
B
Bilgisayarı onarabilmek için uğraşıyor.
C
Kurabiyeler ile içmek üzere limonata yapıyor.
D
Çarşıya gideceğim diye evden çıktım.
Soru 6
Bu kitabı mutlaka okumalısın, çünkü......................... cümlesi aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanırsa doğru bir sebep-sonuç cümlesi olmaz?
A
Herkesin bilmesi gereken çok güzel bilgiler içeriyor.
B
Yazar Türkçe'yi mükemmel kullanmış.
C
Anlaşılmaz ifadeler içeriyor.
D
Yazar çok güzel betimlemeler kullanmış.
Soru 7
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde fiilimsi yoktur?
A
O hep ileri geri konuşup beni üzüyor.
B
Hayatı doya doya yaşayan insanlara özeniyorum.
C
Bana onun için kötü sözler söyleme lütfen.
D
Söylediklerimi hiç unutmamalısın.
Soru 8
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde neden- sonuç ilişkisi yoktur?
A
Uykusu geldi ki uyuyor.
B
Yemek pişirmek için mutfağa geldi.
C
Geç kaldığı için tiyatroya giremedi.
D
Annem geldi, yemek yedik.
Soru 9
Aşağıdakilerden hangisinde birden çok bağ- fiil vardır?
A
Çocukların sesini duyunca kulaklarını dikip kapıya yöneldi.
B
Gelir gelmez çalışmaya başladı.
C
Tartışmanın nedenini anlamak için soru sordu.
D
Sözlerini bitirip yeni gelenlere öfkeyle baktı.
Soru 10
"Biraz da teyzemlere uğrayıp sonra gideriz gezmeye" cümlesinde zarf- fiil olan sözcük aşağıdakilerden hangisidir?
A
uğrayıp
B
birazda
C
teyzemlere
D
gezmeye
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski