8. Sınıf Türkçe Fiilimsiler Testi 2

8. Sınıf Türkçe Fiilimsi Testi 2

Soru 1
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde fiilimsi vardır?
A
Dışarı çıktım, bir de ne göreyim!
B
Tatilde tanıdığım insanlarla karşılaştım.
C
Yazın uzun bir tatile çıktım.
D
Evden çıktım, hemen yola koyuldum.
Soru 2
"İnsanın gidecek bir yeri olmalı" cümlesinde geçen fiilmsinin çeşidi nedir?
A
Zarf fiil
B
İsim fiil
C
Sıfat fiil
D
Bağ fiil
Soru 3
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde fiilimsi(eylemsi) yoktur?
A
Baka baka denizin kenarına kadar geldi.
B
Bu olayı yanlış anlamış.
C
Eve girer girmez onunlu karşılaştı.
D
Onu beklettiğim için çok üzgünüm.
Soru 4
"Kaçış fikri onun her zaman ilgisini çekmiştir." cümlesindeki fiilimsinin çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?
A
mastar
B
isim-fiil
C
sıfat- fiil
D
zarf-fiil
Soru 5
"Ben ömrümde böyle güzel bir ümit sözü işittiğimi bilmiyorum." cümlesinde zarf-fiil olan sözcük aşağıdakilerden hangisidir?
A
işittiğimi
B
ümit
C
güzel
D
ömrümde
Soru 6
Aşağıdaki fiilimsilerle ilgili verilen bilgilerden aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A
Bazı fiilimsi ekleri biçim olarak zaman ekleriyle benzerlik gösterir.
B
Fiilimsilerden sonra hiç bir ek gelmez.
C
Fiilimsi ekleri fiil kök veya gövdelerine gelir.
D
Fiilimsiler cümle içinde isim, sıfat ve zarf görevinde kullanılır.
Soru 7
"Onun bu mesleği seçmesini isteyen annesiydi." cümlesinde fiilimsi olan sözcükler aşağıdakilerden hangisidir?
A
seçmesini - annesiydi
B
mesleği - annesiydi
C
seçmesini - isteyen
D
Onun - mesleği
Soru 8
Dünyaya geldiğim anda
Yürüdüm aynı zamanda
İki kapılı bir handa
Gidiyorum gündüz gece
Yukarıdaki şiirde hangi çeşit fiilimsi kullanılmıştır?
A
mastar
B
isim -fiil
C
zarf-fiil
D
sıfat -fiil
Soru 9
Aşağıdaki cümlelerden hangisinde fiilimsi vardır?
A
Bu dizeleri sana yazmıştım oğlum.
B
Tatilde Bodrum'da ikimiz kaldık.
C
Anlayamamış hiç kimse kederini insanların.
D
Törendeki çocuk şiiri çok güzel okuduğu için herkes çok duygulandı.
Soru 10
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde sıfat fiil vardır?
A
Dereyi görmeden paçaları sıvama.
B
Kırılacak bir kalbi kalmamıştı onun.
C
Giderken bizi de yanınızda götürün.
D
Bir daha dönmemek üzere ayrıldı.
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski