8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları Testi 6

8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları Testi 6

Soru 1
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde özne - yüklem uyumsuzluğu ile ilgili bir anlatım bozukluğu yoktur?
A
Sınıflar iki güne kalmaz pırıl pırıl olurlar.
B
Evin temizliği bittikten sonra ancak dinlenebildik.
C
Eşyalar içeri siz ve arkadaşlarınız taşıyacak.
D
Birkaç çocuk okulun arka bahçesinde top oynuyorlar.
Soru 2
"Bazıları ona saygı duyarken bazıları da nefret ederdi." cümlesindeki anlatım bozukluğunun sebebi hangisidir?
A
Özne eksikliği
B
Zarf tümleci eksikliği
C
Dolaylı tümleç eksikliği
D
Nesne eksikliği
Soru 3
1) Her şey bitince rahat bir nefes aldı. (2) Bunca sorunu nasıl halletmiş, nasıl başa çıkmıştı? (3) Hâlâ, yaşadıklarının muhasebesini yapmakla meşguldü. (4) Gözlerini kapayınca üzerine bir ağırlık çöktüğünü hissetti.
Numaralandırılmış cümlelerin hangisinde zarf tümleci eksikliğinden kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır?
A
3
B
4
C
1
D
2
Soru 4
Yatmadan önce süt ve bisküvi yiyorum. Bu cümledeki anlatım bozukluğun. sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A
Özne eksikliği
B
Dolaylı tümleç eksikliği
C
Yüklem eksikliği
D
Nesne eksikliği
Soru 5
İpek: Çok azimli biridir, başladığı işi mutlaka bitirir.
Ertan: Tüm sınıf, öğretmeni seviyor ve saygı duyuyordu.
Oğuz: Herkes konuşuyor, konuşmacı, dinlemiyordu.
Merve: Kardeşimin kan, ağrıyor, yerinden kalkamıyordu.
Yukarıdaki öğrencilerden hangileri, cümlelerinde özne eksikliğinden kaynaklanan anlatım bozukluğu yapmıştır?
A
İpek - Ertan
B
İpek - Merve
C
Ertan - Oğuz
D
Oğuz - Merve
Soru 6
Özne birden çok kişiden oluşuyorsa yüklem de buna uygun olarak çekimlenir.
Aşağıdakilerin hangisinde bu kurala uyulmamasından kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır?
A
Ömer ve sen ödevleri yapmalısın.
B
Arkadaşım ve ben tatile birlikte gideceğiz.
C
Biz ve komşularımız dün pikniğe gittik.
D
Bugün nedense başım ve karnım ağrıyor.
Soru 7
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde özne - yüklem uyumu vardır?
A
Arkadaşlarının hiçbiri onunla ilgilenmiyorlar.
B
Ekip, dağın tepesine doğru ilerliyorlar.
C
Durakta bekleyenler gazete okuyorlar.
D
İki kişi yarım saattir seni bekliyorlar.
Soru 8
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde herhangi bir öge eksikliğinden kaynaklanan anlatım bozukluğu yoktur?
A
Mahalledeki herkes onu seviyor, değer veriyordu.
B
Sen ve arkadaşların beni çok dikkatli dinlesin.
C
Bugünkü nöbeti sen, yarınki nöbeti Ali tutacak.
D
Kardeşimin telefonu kayboldu ve çok üzüldü.
Soru 9
  1. Onun romanlarında etkileyici bir anlatım var, işte bu yüzden seviyorum.
  2. Binanın inşaatı geçen ay bitti, iki ay sonra faaliyete geçecek.
  3. İnsanlara eşit davranmalı, sınıflara ayırmamalıyız.
  4. Kitabın arkasını çevirip kimseye göstermemeye çalışarak bir şeyler yazdı.
Yukarıdaki cümlelerin hangilerinde ayni ögenin eksikliğinden kaynaklanan anlatan bozukluğu vardır?
A
2 - 4
B
1 - 4
C
1 - 3
D
2 - 3
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
9 tamamladınız.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski