8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları Testi 5

8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları 5

Soru 1
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yardımcı eylem kullanılmaması, anlatım bozukluğuna sebep olmuştur?
A
Notları kötü ve başarılı olmayanlar, bu eğitim programına alınacak.
B
Gelecek, gayretli ve zeki olanların ellerinde şekillenecektir.
C
Evi olan ve olmayan herkes bu kampanyadan faydalanabilecek.
D
Öneriyi kabul edenler ve etmeyenler, aralarında bir hayli tartıştı.
Soru 2
"Herkes derse giriyor ama öğretmeni yeterince dinlemiyordu." cümlesindeki anlatım bozukluğu aşağıdakilerin hangisi ile giderilir?
A
"öğretmeni" sözünden önce "hiç kimse" sözü getirilerek
B
"yeterince" sözcüğü yerine "iyi" sözcüğü getirilerek
C
"ama" bağlacı cümleden çıkartılarak
D
"ama" sözcüğünden sonra "hepsi" sözcüğü getirilerek
Soru 3
Aşağıdakilerin hangisinde, "İstanbul'u çok sever ve hep özlemle bahsederdi." cümlesindekiyle aynı öğe eksikliğinden kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır?
A
Arkadaşına çok kızmıştı, bir türlü affedemiyordu.
B
Doktor, hastayı muayene etti; ilaçlarını düzenli kullanmasını söyledi.
C
Arkadaşın doğum gününde ikram edilen limonata ve pastalardan yedik.
D
Kimse suçunu kabul etmiyor, suçu başkasının üstüne atıyordu.
Soru 4
Betül: Yemeğe yetişememesinin sebebi işinin çokluğundadır.
Elif: Kitaplarını toplayıp kolilere yerleştirildi.
Fevzi: Ali, arkadaşlarını çok sever, vakit geçirmeye bayılırdı.
Sibel: Böyle anlarda durumu kurtarmasını çok iyi biliyor.
Yukarıdaki öğrencilerin hangileri kurmuş olduğu cümlelerde aynı sebepten kaynaklanan anlatım bozukluğu yapmıştır?
A
Fevzi - Sibel
B
Elif - Fevzi
C
Betül - Sibel
D
Betül - Elif
Soru 5
  1. Kitaba uzunca bir süre baktı ve çantasına koydu.
  2. Şiiri dikkatle okudum ve çok etkilendim.
  3. Yolda eski bir dosta rastladım ve yemeğe davet ettim,
  4. Onu yanına çağırdı ve bu meseleyi uzun uzun konuştu.
Yukarıdaki cümlelerin hangilerinde nesne eksikliğinden kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır?
A
1 - 2
B
3 - 4
C
1 - 3
D
2 - 4
Soru 6
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır?
A
Bazı konulara biraz daha çalışmam gerek.
B
O yıllarda ben lisede, kardeşim ilkokulda okuyordu.
C
Seni okuldan almaya bugün de baban gelecek.
D
Günümüzde hâlâ çare bulunamamış hastalıklar var.
Soru 7
..........hiç vakit geçirmeden hazırlanmalılar.
Bu cümlede boş bırakılan yere,
  1. Öğrenciler
  2. Paketler
  3. Eşyalar
  4. İşçiler
sözcüklerinden hangileri getirildiğinde anlatım bozukluğu meydana gelmez?
A
1 - 2
B
2 - 3
C
1 - 4
D
3 - 4
Soru 8
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yüklem eksikliğinden kaynaklanan anlatın, bozukluğu vardır?
A
Dostunu, düşmanını tanıyan, hataya düşmez.
B
İnsanlara sevgini göster ki insanlar da seni sevsin.
C
Ailemizi kader, arkadaşlarımızı biz seçeriz.
D
Kahvaltıda biraz süt, biraz da meyve suyu içtim.
Soru 9
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yüklem eksikliğinden kaynaklanan anlatım bozukluğu yoktur?
A
Meyve suyunu az, gazozu hiç içmem.
B
Akşama kadar bulaşık, ütü, temizlik, yaptım.
C
Büyük kutuyu ben, küçüğünü sen taşı.
D
Pastadan biraz, kurabiyelerden çok yedim.
Soru 10
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yüklem eksikliğinden kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır?
A
Bu söylediklerinize ne ben ne de diğer üyeler katılır.
B
Kendisinin çok az çalıştığını, kardeşinin ise hiç çalışmadığını söyledi.
C
Öğlenden sonra arkadaşını arayıp yarınki sınavın saatini öğrendi.
D
İki gün önce onu aradım fakat bu konuyu konuşmadım.
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski