8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları Testi 4

8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları Test 4

Soru 1
"Uykudan gözünü açamıyordu.......... sabaha kadar çalışması gerekiyordu." cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdaki bağlaçlardan hangisi getirilirse anlatım bozukluğu olur?
A
ancak
B
çünkü
C
oysa
D
halbuki
Soru 2
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlatır, bozukluğu vardır?
A
Bu sınava hiç çalışmadı ama nihayetinde sınavı kazanamadı.
B
Sürekli konuşuyor, etrafındakileri rahatsız ediyordu.
C
Senin alacağın kararı birkaç gün daha beklemeyi düşünüyoruz.
D
Öğretmen, konuşan öğrencilerden birkaçını tahtaya kaldırdı.
Soru 3
1. Kitaplarını okulda unuttuğunu söyledi. 2. Mecburen karakola gitmek zorunda kaldım. 3. Yaşadıklarına bir türlü anlam veremiyordu. 4. Çok başım ağrıdığı için evde biraz dinlendim.
Yukarıdaki cümlelerin hangilerinde ayni sebepten kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır?
A
2 - 4
B
1 - 3
C
1 - 2
D
3 - 4
Soru 4
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ilk sözcükten sonra getirilecek virgül, cümlenin anlamını değiştirmez?
A
Suçlu kendini savunmak için çok uğraştı.
B
Hasta annesini görünce çok mutlu oldu.
C
Küçük çocukları yanına çağırıyordu.
D
Yaşlı kadına dikkatlice bakıyordu.
Soru 5
  • Benzin ücretleri yine artacakmış.
  • Ben genellikle hiç yalan söylemem.
  • Çok sınava çalışmaktan yorgun düşmüş.
Aşağıdakilerden hangisi, bu cümlelerdeki anlatım bozukluklarının sebeplerinden biri değildir?
A
Yanlış sözcük kullanımı
B
Gereksiz sözcük kullanımı
C
Sözcüğün yanlış yerde kullanımı
D
Çelişen sözcüklerin kullanımı
Soru 6
Emniyet güçlerince kaçak olarak basılan kitaplar imha edildi. Bu cümledeki anlattım bozukluğu aşağıda verilen değişikliklerden hangisiyle giderilebilir?
A
"emniyet güçlerince" sözü "kitaplar" sözcüğünden sonra getirilmelidir.
B
"basılan" sözcüğü yerine "yayımlanan" sözcüğü getirilmelidir.
C
"imha edildi" yerine "yok edildi" fiili getirilmelidir.
D
"güçlerince" sözcüğü "güçleri tarafından" şeklinde değiştirilmelidir.
Soru 7
"Hilmi Efendi'nin, bu loş odada ilk gözüne çarpan şey sıra sıra dizili kitaplardı." cümlesindeki anlatım bozukluğunun sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A
Gereksiz sözcük kullanımı
B
Yanlış sözcük kullanımı
C
Anlamca çelişen sözcüklerin kullanımı
D
Sözcüğün yanlış yerde kullanımı
Soru 8
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır?
A
Ünlü raket, bu hafta sonu ülkemize geliyor.
B
Heyecanlı biri olduğu her halinden belli oluyor.
C
Sinirlenince tüm söylenenlere kulaklarını tıkardı.
D
Onu gördük halbuki konuşma fırsatımız olmadı.
Soru 9
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlamca çelişen sözcüklerin bir arada kullanılmasından kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır?
A
Eminim ayni soruyu daha önce de çözmüş olabilirim.
B
Küçük kız, olanlar konusunda kesinlikle doğru söylüyordu.
C
İstanbul'a gideceğimiz zaman belki seni de alırız geçerken.
D
Buraya gelmeden önce herhalde ailesine haber vermiştir.
Soru 10
Aşağıdakilerin hangisinde, anlamca çelişen sözcüklerin bir arada kullanılmasından kaynaklanan anlatım bozukluğu yoktur?
A
Sonuçlar mutlaka bu ay içinde açıklanabilir.
B
Statta yaklaşık 26.355 seyirci olduğu duyuruldu.
C
Kesinlikle o da bizimle kampa katılacak.
D
Yarın kesinlikle Ankara'ya gidebilir.
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski