8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları Testi 7

Türkçe 8. Sınıf Anlatım Bozuklukları Testi 7

Soru 1
1. Gazeteciliğimin ilk yıllarında uzun bir süre bu ofiste çalışmıştım 2. Bütün dergilerin hepsi bu konuyu ele almışlardı. 3. Bu vakfımız, halkımızın yaptığı karşılıksız bağışlarla varlığını sürdürüyor. 4. Sanatçılar arasındaki tartışmanın temel nedeni çok eskilerdeki sorunlardan kaynaklanıyor.
Yukarıdaki cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu yoktur?
A
4
B
3
C
1
D
2
Soru 2
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde gereksiz sözcük kullanılmıştır?
A
Bu zavallı yaşlı adamın yüzünden gülümseme eksik olmazdı.
B
Arkadaşlarını kırmamak için tekliflerini kabul etmişti.
C
Eline biraz para geçince kendine kırmızı renkli bir araba almıştı
D
Şehrin arkasında tepeleri karlı, sıra sıra dağlar uzanıyordu.
Soru 3
Arkadaşının kulağına eğilip sessizce bir şeyler fısıldadı.
Bu cümlesindeki anlatım bozukluğunu düzeltmek için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?
A
"eğilip" ve "kulağına" sözcükleri yer değiştirilmemelidir.
B
"bir şeyler" sözü cümleden çıkarılmalıdır.
C
"sessizce" sözcüğü cümleden çıkarılmalıdır.
D
"eğilip" sözcüğünün yerine "yaklaşıp" sözcüğü getirilmelidir.
Soru 4
Sıla: Şampiyonada başarısız olma şansınız yüksek. Burak: Hava her geçen gün daha da düzeliyordu. Burak: Anadolu'da bir üniversitede öğrenim görevlisi olarak çalışıyor. Hilal: Sabahleyin kalktığımızda her tarafı yoğun sis kapsamıştı. Kimin cümlesinde, yanlış sözcük kullanımından kaynaklanan anlatır, bozukluğu yoktur?
A
Hilal'in
B
Burak'ın
C
Sıla'nın
D
Mert'in
Soru 5
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde deyim yanlışlığından kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır?
A
O kadar ağzı sıkıydı ki ağzından laf alamazdık.
B
Çok cesur biriydi, gürültüye pabuç bırakmazdı.
C
Lafı ağzında geveleme, ne söyleyeceksen söyle.
D
Çocuğun acınacak halini görünce içi açıldı.
Soru 6
Anne, çocukları en iyi anlayan, asla sorgulamadan inanan tek insandır.
Bu cümledeki anlatım bozukluğu aşağıdakilerden hangisiyle giderilebilir?
A
"tek" sözcüğü cümleden çıkarılarak
B
"anne" sözcüğü "insandır" sözcüğünden sonra getirilerek
C
"insandır" sözcüğünün yerine "varlıktır" sözcüğü getirilerek
D
"inanan" sözcüğünden önce "onlara" sözcüğü getirilerek
Soru 7
Aşağı yukarı bir yıla yakın bir zamandan beri devam eden hazırlıklar yarın bitiyor.
Bu cümlede yer alan sözcüklerden hangisi çıkarılırsa cümlenin anlamında bir değişiklik olmaz?
A
devam eden
B
hazırlıklar
C
yarın
D
aşağı yukarı
Soru 8
Aşağıdakilerin hangisinde yanlış sözcük kullanımından kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır?
A
Bu konuyu seninle defalarca tartıştık.
B
Yarınki sınava biraz çalıştım.
C
Grubun sözcüsü de konuştu.
D
Bu işe kabul edilmemde o da etkin oldu.
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
8 tamamladınız.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski