8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları Testi 8

8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları-8

Soru 1
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu yoktur?
A
Ne yazık ki ikimiz de ona yeterince destek olamadık.
B
Buranın havası çok güzel; ama bir o kadar da sağlığa yararlı.
C
Güzel bir vesikalık resim çektirmek için uzun süre uğraştı.
D
Yanlış pas hatasıyla takımının gol yemesine neden oldu.
Soru 2
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır?
A
Üç beş çocuk gürültü yaptı diye neden bu kadar sinirlendin?
B
Yol boyunca sıralanmış evlerin tek tek fotoğraflarını çekti.
C
Komisyon sınavlarla ilgili kararı yarın verecekmiş.
D
Odayı temizlerken üstüm başım istemesem de kirlendiler.
Soru 3
  1. Yeni çıkan kitabınızı keyifle okuduğumuzu söylemeliyim.
  2. Çevirilerinde İngilizce diline hâkimiyetini açık şekilde görebiliyoruz.
  3. Roman kişilerini yaşadığı çevreden seçmesi onun başarısını artırıyor.
  4. Eleştirilerinde tutarsızlık hemen göze çarpacak nitelikte.
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır?
A
4
B
2
C
3
D
1
Soru 4
Cansız varlıklar özne olduklarında yüklem tekil olur.
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bu kurala uyulmamaktan kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A
Kuşlar göç için yazın gelmesini bekler.
B
Eylül ayında bütün ortancalar yavaşça solar.
C
Evi taşırken kalemlerim maalesef kayboldular.
D
Ağaçları her akşam itinayla sulardı.
Soru 5
Ahmet Bey: Atlardan bu kadar korkmasının nedeni çocukluğundaki bir iftirasından dolayıdır. Ahmet  Bey’in cümlesindeki anlatım bozukluğunun giderilmesi için aşağıdakilerden hangisinin yapılması gerekir?
A
"nedeni" kelimesi yerine "sebebi" getirilmeli
B
"çocukluğundaki" yerine "küçüklüğündeki" kelimesi getirilmeli
C
"bu kadar" sözü cümleden çıkarılmalı
D
"hatırasından dolayıdır" yerine "hatırasıdır" kelimesi getirilmeli
Soru 6
Aşağıdakilerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır?
A
Yarın öğleden sonra size uğramaya çalışacağım.
B
Arazinin önemli bir alanında ekilip biçilmiyor.
C
Bu ev çocukluğumun geçtiği eve çok benziyor.
D
Anahtarlarımı başka bir yerlerde unutmuş olmalıyım.
Soru 7
"Tutarlı ve iyi beslenince mi saçlarım büyüyecek?" cümlesindeki anlatım bozukluğunun nedeni nedir?
A
Gereksiz kelime kullanımı
B
Çelişkili kelime kullanımı
C
Yanlış kelime kullanımı
D
Özne-yüklem uyuşmazlığı
Soru 8
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır?
A
Uzun yolculuklardan sonra mutlaka bir Türk kahvesi içerdi.
B
Akşamleyin sohbet sırasında gelen yiyecekler harikaydı.
C
Fırtına gece boyunca sürdüğü için deniz ulaşımı aksadı.
D
Odun taşıma benim, sobayı yakma ise kardeşimin göreviydi.
Soru 9
(1) Yine yağmurlu, sisli bir İstanbul sabahı. (2) Yollar taşıt araçlarıyla dolu. (3) Yine işe geç kalacağım galiba (4) Yollarda bekleyerek zaman kaybetmek canımı oldukça sıkıyor.
Yukarıdaki parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır
A
4
B
3
C
2
D
1
Soru 10
  1. Yakın zamanda her şey açıklığa kavuşacaktı.
  2. Hikâyenin tamamını okuyamadan uyuyakalmıştı.
  3. Gözlerini dikmiş, çocukların geleceği yola bakıyordu.
  4. Yazmayı sevmişti, artık sürekli bir şeyler yazıyordu.
Yukarıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A
2
B
1
C
4
D
3
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski