8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları Testi 9

8. Sınıf Türkçe Anlatım Bozuklukları Test-9

Soru 1
Aşağıdakilerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A
Şiddetli yağış, hayatı olumsuz etkiliyor.
B
Fazla yağış ürünün kalitesini düşürdü.
C
Yağışlar ülkenin her yanında felaketle sona eriyor.
D
Yağışlı havada yola çıkmak doğru değil.
Soru 2
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu vardır?
A
Komşularımıza sevgi, saygı ve hoşgörülü davranmalıyız.
B
Komşular arasındaki tartışmalar bazen ağız kavgalarına dönüşüyor.
C
Medeni insan, komşularıyla iyi geçinebilmelidir.
D
Gürültü çıkararak komşularımızı rahatsız etmemeliyiz.
Soru 3
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde gereksiz kelime kullanımından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A
Sabah dışarıdan gelen gürültü sesiyle uyandı.
B
Gece geç saatlere kadar çalıştı.
C
En çok, geceleyin okumayı sever.
D
Çalışmak için sakin bir ortam gerekir.
Soru 4
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A
Şiirleri genellikle kişisel konuları içerir.
B
Bu ek, isim kök ya da gövdelerinden fiil türetir.
C
Öykü de roman da hayal ile gerçeği yoğurur.
D
Her ihtiyaca cevap veren öyle bir dile sahibiz.
Soru 5
Yüksek gerilim hatlarına yaklaşık evlerde sürekli elektrik kesintisi sorunu yaşanıyor.
Muhabirin cümlesindeki anlatım bozukluğunun nedeni hangisidir?
A
Nesne eksikliği
B
Özne- Yüklem uyumsuzluğu
C
Sözün yanlış anlamda kullanılması
D
Dolaylı tümleç eksikliği
Soru 6
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yanlış yerde kullanılan bir kelime, anlatım bozukluğuna yol açmıştır?
A
Biz en iyisi bu düşünceden vazgeçelim.
B
En iyi spor açık havada yapılır.
C
En iyi insan kendisiyle birlikte başkalarını da düşünendir.
D
Takımımız bu maça en iyi şekilde hazırlandı.
Soru 7
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A
Yaz tarifesinde sefer sayıları kısaltılacak mı?
B
Vapurların hareket saatlerinde değişiklik oldu mu?
C
İlk vapur saat kaçta kalkacak?
D
Başka hangi semtlere vapur seferi var?
Soru 8
(1) Sabahları otobüslere binmek bir dert, inmek bir dert. (2) Çalışan şehirlilerin çilesi otobüste başlıyor. (3) İnsanın içindeki çalışma aşkı, neşesi bir anda kayboluyor. (4) Yetkililer bu durum için önlem almalıdır.
Yukarıda numaralanmış cümlelerden hangisinde anlatım bozukluğu vardır?
A
1
B
4
C
3
D
2
Soru 9
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde gereksiz kelime kullanmaktan kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A
Kısa sürede, yeni taşındığımız semte uyum sağladık.
B
Takım karşılaşma boyunca mücadeleyi elden bırakmadı.
C
Tüm çabamıza rağmen karşı rakiplerimiz maçı kazandı.
D
Okuduğumuz kitabın tanıtımı için bir yazı hazırladık.
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
9 tamamladınız.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski