8. Sınıf Türkçe Fiilimsiler Testi 3

8. Sınıf Türkçe Fiilimsi Testi 3

Soru 1
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde fiilimsi vardır?
A
Dışarı çıktım, bir de ne göreyim!
B
Yazın uzun bir tatile çıktım.
C
Tatilde tanıdığım insanlarla karşılaştım.
D
Evden çıktım, hemen yola koyuldum.
Soru 2
Dünyaya geldiğim anda
Yürüdüm aynı zamanda
İki kapılı bir handa
Gidiyorum gündüz gece
Yukarıdaki şiirde hangi çeşit fiilimsi kullanılmıştır?
A
zarf-fiil
B
isim -fiil
C
mastar
D
sıfat -fiil
Soru 3
"Onun bu mesleği seçmesini isteyen annesiydi." cümlesinde fiilimsi olan sözcükler aşağıdakilerden hangisidir?
A
mesleği - annesiydi
B
seçmesini - annesiydi
C
Onun - mesleği
D
seçmesini - isteyen
Soru 4
Aşağıdaki cümlelerden hangisinde fiilimsi vardır?
A
Bu dizeleri sana yazmıştım oğlum.
B
Törendeki çocuk şiiri çok güzel okuduğu için herkes çok duygulandı.
C
Tatilde Bodrum'da ikimiz kaldık.
D
Anlayamamış hiç kimse kederini insanların.
Soru 5
Aşağıdaki fiilimsilerle ilgili verilen bilgilerden aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A
Fiilimsi ekleri fiil kök veya gövdelerine gelir.
B
Fiilimsiler cümle içinde isim, sıfat ve zarf görevinde kullanılır.
C
Fiilimsilerden sonra hiç bir ek gelmez.
D
Bazı fiilimsi ekleri biçim olarak zaman ekleriyle benzerlik gösterir.
Soru 6
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde sıfat fiil vardır?
A
Bir daha dönmemek üzere ayrıldı.
B
Dereyi görmeden paçaları sıvama.
C
Giderken bizi de yanınızda götürün.
D
Kırılacak bir kalbi kalmamıştı onun.
Soru 7
"İnsanın gidecek bir yeri olmalı" cümlesinde geçen fiilmsinin çeşidi nedir?
A
Zarf fiil
B
Sıfat fiil
C
Bağ fiil
D
İsim fiil
Soru 8
"Ben ömrümde böyle güzel bir ümit sözü işittiğimi bilmiyorum." cümlesinde zarf-fiil olan sözcük aşağıdakilerden hangisidir?
A
ümit
B
ömrümde
C
işittiğimi
D
güzel
Soru 9
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde fiilimsi(eylemsi) yoktur?
A
Bu olayı yanlış anlamış.
B
Eve girer girmez onunlu karşılaştı.
C
Baka baka denizin kenarına kadar geldi.
D
Onu beklettiğim için çok üzgünüm.
Soru 10
"Kaçış fikri onun her zaman ilgisini çekmiştir." cümlesindeki fiilimsinin çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?
A
isim-fiil
B
sıfat- fiil
C
zarf-fiil
D
mastar
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir. Sonuçları al.
10 tamamladınız.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski